Мила Михова плени участниците в проекта „Културна София за деца“ с интересното посещение в Софийската опера и балет. Тя им показа и основите на доброто поведение на оперно представление или на класически концерт.

Снимка – личен архив

Ето какво сподели сопраното в специално интервю за нас:„Цялото ми детство премина в залата, зад сцената, в гримьорните, в гардеробната, в шивалните и на „петия етаж“- там, където са репетиционните стаи на певците и корепетиторите. Колкото по-рано успеем да накараме децата да се почувстват привлечени и увлечени от сценичните изкуства,толкова по-рано ще започне тяхната любов към музиката и театъра, а те възпитават богата емоционална и обща култура в човека. Спретнатият и елегантен вид са признак на уважение към събитието, но и към нас самите, които отивайки на концерт/опера/театър си подаряваме малък празник.“

Сопраното Мила Михова е родена в София, завършва Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров”.  Сред актуалните ѝ оперни ангажименти се открояват дебюти в Германия, както и редица рецитали и участия  в страната и в чужбина. През януари 2024 г. тя партнира на световно известния бас-баритон Сър Брин Терфел, а през юли изпълнява редица арии и дуети от Пучини на Гала със Софийската филхармония. Участва и в записи на театрална музика.

Проектът „Културна София за деца“ се изпълнява от сдружение „Безопасни детски площадки“ и район „Оборище“ с финансовата подкрепа на Столична община – Програма „Европа“ 2024.

– Г-жо Михова, защо се включихте в „Културна София за деца“?

За мен привличането на нова и млада публика в оперните и концертни зали е лична мисия, за която работя с организацията на всяка своя сценична изява. Колкото по-рано успеем да накараме децата да се почувстват привлечени и увлечени от сценичните изкуства, толкова по-рано ще започне тяхната любов към музиката и театъра, а те възпитават богата емоционална и обща култура в човека.

 

– Кои са първите Ви спомени от досега с театъра, музиката,изкуството?

Аз съм израснала в Софийската опера, където в ранното ми детство моята майка беше щатен солист и водещ сопран. Цялото ми детство премина в залата, зад сцената, в гримьорните, в гардеробната, в шивалните и на“петия етаж“- там, където са репетиционните стаи на певците и корепетиторите. По-късно обикалях Европа с майка ми и обичах да гледам репетиции в Ла Скала, оперите в Рим и Лондон много повече от всякакви туристически изкушения. Аз съм дете на театъра и го обичам с цялото си сърце.

 

– Какво е най-важното, което е нужно да знаем за етикета на поведение в културна институция?

Спретнатият и елегантен вид са признак на уважение към събитието, но и към нас самите, които отивайки на концерт/опера/театър си подаряваме малък празник. Ръкопляскането- едва когато диригентът свали ръцете си. Телефонът- в самолетен режим. Ако кашляме- да си останем вкъщи. И безшумящи бонбончета, много разсейва и публиката, и хората на сцената.

 

– Вашето послание към нашите участници?

Колкото по-рано заобичате изкуството, толкова по-дълго ще трае вашата любовна история с него,защото и то ви обича, то затова съществува.

*Проектът „Културна София за деца“ се изпълнява от Сдружение „Безопасни детски площадки“  в партньорство с  Район „Оборище“ и с финансовата подкрепа на Столична община – Програма „Европа“ 2024.

Медиите за нас